11 meilleurs routeurs sans fil en 2020 [Seamless Connectivity]

Si vous cliquez sur un lien sur Freedom251.com et décidez de l'acheter, nous pouvons gagner une petite commission.

Internet est devenu une partie importante de notre vie quotidienne. Qu'il s'agisse de vos rencontres régulières sur Facebook et Twitter ou de votre travail au bureau à distance, vous devez être connecté à tout moment. L'un des meilleurs moyens d'assurer une connectivité transparente est d'utiliser un routeur sans fil de bonne qualité!

La présence en ligne sans entrave se caractérise le mieux par la disponibilité d'une connectivité Internet ininterrompue, qui devient lentement une norme mondiale et une nécessité fondamentale. L'inclinaison croissante de la population mondiale vers des vitesses Internet ultra-rapides ouvre involontairement de nouveaux canaux pour une adoption plus généralisée des routeurs sans fil.

Comme prévu par Statista, le marché mondial des routeurs sans fil devrait être évalué à 16,2 milliards de dollars d'ici la fin de 2025.

La popularité des appareils sans fil s'est accélérée en 2020, le travail à domicile, la distance sociale et la vie à domicile étant considérés comme des modes de vie quasi permanents. Les personnes confinées à l'intérieur transforment lentement leurs maisons en postes de travail et espaces de bureau crédibles, soulignant ainsi le rôle d'une connectivité Internet durable. Bien que l'Internet mobile soit toujours utilisé, rien ne vaut l'efficacité d'un réseau domestique et professionnel qui permet aux individus d'accéder à Internet, à volonté.

Quelle que soit la nature des besoins, les routeurs sans fil ont leur place dans tous les domaines de la vie. Vous pourriez être un joueur chevronné qui préfère le streaming Twitch ou un professionnel qui souhaite configurer un réseau d'appel VoIP à l'intérieur, un routeur Wi-Fi peut simplifier la subsistance de tous les passionnés. En ce qui concerne l'ensemble du catalogue d'utilisation, disposer d'un routeur fiable peut vous aider dans un large éventail d'activités. Il s'agit notamment de la configuration de la maison intelligente, du streaming 4K, des jeux en ligne, de l'enseignement en ligne, de la prise en charge de la VoIP, etc.

De plus, un routeur sans fil n'est pas un gadget de connectivité Internet standard, mais il peut également être utilisé pour la dépendance aux connexions LAN filaires, à l'espace de stockage en tant que NAS ou stockage en réseau, aux ressources de jeu en ligne via Dynamic QoS, aux points d'accès, au prolongateur de portée et d'autres fonctionnalités sur mesure. Par conséquent, avant d'acheter un routeur sans fil, vous devez vérifier les spécifications conventionnelles et personnalisées, pour avoir une perspective sur l'utilisation.

11 meilleurs routeurs sans fil en 2020

Dans les sections suivantes, nous allons recruter 11 des meilleurs routeurs, basés sur plusieurs paramètres essentiels et souhaités. Pour commencer, nos experts ont testé chaque routeur sur la base d'une prise en charge double ou tri-bande, en fonction de la disponibilité, de la zone de couverture totale, de la disponibilité des antennes internes et externes, du processeur intégré, le cas échéant, de la prise en charge des connexions d'appareils simultanées et du nombre de gig- ports Ethernet.

Outre ces aspects essentiels, nous avons également vérifié la prise en charge du Wi-Fi 6, le débit, les vitesses de téléchargement / téléchargement, les normes AC / AX, la prise en charge des systèmes maillés, la priorisation de la bande passante de jeu, le cadre existant, les vitesses de transfert, la prise en charge de la formation de faisceau, plusieurs flux de données, en arrière la compatibilité avec d'autres gadgets du réseau et l'inclusivité ou l'exclusivité des normes de sécurité et des contrôles parentaux.

De plus, nous avons également pris en compte le budget, la taille, la compatibilité de l'application (si disponible), le facteur de forme et l'utilisation avant de procéder à une analyse détaillée. En outre, nous avons testé environ 73 appareils très bien notés avant de faire cette liste.Ainsi, tous les modèles sont très fiables et offrent une grande expérience.

1. Idéal pour les jeux: Asus ROG Rapture

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 1,8 GHz
  • Vitesse: jusqu'à 1148 Mbps + 4804 Mbps + 4804 Mbps
  • Groupe: Tri-Band
  • Gamme: 3000 pieds carrés
  • Ports: 4 ports LAN Gigabit + 1 Port WAN Gigabit + 1 Port LAN Multi-Gigabit + 2 USB 3.0
  • Nombre d'antennes: 8

Si vous êtes intéressé par un routeur haut de gamme convivial pour les joueurs, le Asus ROG Rapture est le gadget à considérer. Il s'agit de l'un des derniers routeurs nouvelle génération compatibles 802.11ax ou Wi-Fi 6 sur le marché, mieux caractérisé par des vitesses vertigineuses et des latences plus faibles. En outre, le 1024-QAM est l'une des principales raisons du débit de gadget le plus élevé possible.

Avec ce routeur aux commandes, plusieurs connexions entre appareils sont possibles. En termes simples, la technologie MU-MIMO associée aux standards AX garantit un nombre accru de voies de transport de données qui permet à l'utilisateur de mieux utiliser la bande passante.

Selon les inférences d'experts, nous avons mesuré la vitesse de téléchargement et de téléchargement sur les 3 bandes, avec 2,4 GHz offrant près de 350 Mbps et 200 Mbps pour le téléchargement et le téléchargement respectivement. Pour les bangs de base et de jeu à 5 GHz, les vitesses de téléchargement et de téléchargement sont de l'ordre de 600 Mbps et 570+ Mbps. Les vitesses globales sur chaque bande sont capables d'atteindre près de 1 Gbit / s, à tout moment.

En ce qui concerne les composants internes, ce routeur dispose d'un processeur quad-core Broadcom, cadencé à 1,8 GHz. Doté de 1 Go de RAM et de 256 Mo de mémoire flash pour le stockage en réseau, le conglomérat de traitement aide le routeur avec la communication DNS, le routage prioritaire et même le suivi des données.

Ce routeur haut de gamme comprend un WAN et 4 ports LAN autonomes avec une connectivité de données Gigabit. Cependant, c'est le support d'Ethernet et le support multi-Gigabit 802.3 est dédié spécifiquement au support de jeu. Mieux appelé port de croisement d'interface MID-X ou d'interface dépendante moyenne, il prend en charge des débits binaires allant jusqu'à 2,5 Gbit / s avec la technologie GameFirst V enviable pour hiérarchiser les paquets de données. La connexion de modules de stockage externes est également possible avec les deux ports USB 3.1 Gen 1.

En termes d'antenne, ce routeur en a 8, ce qui fonctionne parfaitement pour fournir d'excellentes capacités de formation de faisceaux. La prise en charge Tri-Band est unique avec Asus prenant en charge le mouvement du trafic sur une bande de 2,4 GHz et deux bandes de 5,0 GHz. Alors que les débits de données ralentissent un peu lorsque l'utilisation en temps réel sur chaque bande est concernée, le routeur fonctionne toujours correctement pour la zone de couverture de 2000 pieds carrés ou moins, selon les préférences de l'utilisateur.

Malgré la zone de couverture décente, il n'y a pas de compromis spécifiques au jeu car une bande de 5 GHz la moins encombrée est attribuée séparément pour la même chose. En outre, ce routeur est l'un des rares appareils sur le marché à pouvoir exécuter simultanément la connexion Internet et même le VPN.

Ce routeur est compatible avec l'application AiPlayer et vous permet d'utiliser au mieux l'AiProtection comme technique de prévention des menaces. Plus important encore, cette configuration peut nécessiter un peu de connaissances spécifiques au routeur, en particulier lors de la configuration de la qualité de service adaptative, du contrôle parental et du réseau des joueurs.

La disposition en forme de maillage permet un meilleur refroidissement. Cependant, le gadget est toujours assez intimidant à regarder, grâce à 8 antennes et au châssis lourd, pesant 3,8 livres. Malgré son physique intimidant, il s'agit de l'un des meilleurs routeurs du marché, grâce à l'excellente technologie OFDMA pour une meilleure utilisation de la bande passante, une agrégation de liens et une bande de jeu dédiée pour un ping et une latence plus faibles.

Avantages

  • Connecte 4 fois le nombre d'appareils par rapport aux routeurs de base
  • Gamme Wi-Fi améliorée avec prise en charge du WiFi 6
  • Bande de jeu séparée
  • Processeur 1,8 GHz
  • Compatibilité du maillage
  • Port de jeu MDI-X 2,5G
  • Conception dissipatrice de chaleur
  • Rétrocompatible avec d'autres normes sans fil
Les inconvénients

  • Routeur lourd
  • Difficile à configurer par vous-même

2. Idéal pour le streaming: NETGEAR Nighthawk X10

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 1,7 GHz
  • Vitesse: jusqu'à 800 Mbps + 1733 Mbps + 4600 Mbps
  • Groupe: Tri-Band
  • Gamme: 2500 pieds carrés
  • Ports: 6 ports LAN Gigabit + 1 port SFP + 10 Gbps + 2 USB 2.0
  • Nombre d'antennes: 4

Si vous recherchez un routeur qui offre un streaming maximal et des vitesses sans fil fulgurantes, le Nighthawk X10 AD7200 de NETGEAR semble être une option probable. Lorsque les performances sont évaluées, c'est la fusion de l'architecture à quatre flux et de la transmission standard sans fil innovante 802.11ad sur la bande 60 GHz qui fait impression.

En ce qui concerne les vitesses de téléchargement et de téléchargement de base, chaque bande a une limite de vitesse spécifique, grâce à la cohésion 802.11ac et 802.11ad. Les vitesses qui en résultent pour une à deux connexions, quelle que soit la bande, peuvent atteindre 30 à 40% des limites globales annoncées. Cependant, dans le cas de la bande 60Hz, vous êtes censé être à la distance la plus proche possible et pourriez finir par obtenir 4,6 Gbit / s ou légèrement moins pour les téléchargements ultra-rapides.

NETGEAR fait place à un processeur puissant qui surveille de manière transparente le trafic réseau et les horloges à 1,7 GHz. Vous obtenez également 1 Go de RAM sur cet appareil qui stocke les tables de routine et les configurations pour un accès plus rapide. L'espace de stockage intégré est limité à 512 Mo, ce qui fait office de petit NAS pour stocker les données du réseau.

Il s'agit davantage d'un routeur à flux quadri avec quatre antennes améliorées avec amplificateurs intégrés. Le routeur fonctionne donc comme un prolongateur, sur de plus petites distances. Cependant, ce qui intéresse le plus nos experts, c'est la disponibilité de ports LAN 6 Gig pour les préférences filaires, au cas où vous souhaiteriez éviter les pertes de bande passante dues aux interférences. La fonction d'agrégation de liens existe; vous permettant de coupler deux connexions filaires 1 Gbps.

Ce routeur est également équipé du port SFP + ou «Small Form-Factor» Pluggable Plus pour atteindre des vitesses bien au-delà de la barre des 10 Gbit / s, précisément pour une utilisation en tant que module de stockage en réseau. Vous disposez également de deux ports USB 3.0 pour connecter des lecteurs pour gérer et transférer des fichiers.

Le support tri-bande proposé par ce routeur prend en compte la bande de 60 GHz avec des vitesses allant bien au-delà de 4 Gbps. En plus de cela, les bandes AC de base existantes avec prise en charge réseau sur 2,4 GHz et 5,0 GHz. En ce qui concerne la couverture, une fois que vous avez ce routeur en place, il n'y aura pas de zones mortes dans la zone de couverture de 2500 pieds carrés. Il vous permet également de connecter jusqu'à 45 gadgets.

La couverture, la bande et les vitesses déchaînées sont encore renforcées par le support Beamforming + grâce à quatre antennes en jeu. En plus de cela, ce routeur est également suffisamment équipé pour gérer le trafic VoIP et de jeu, grâce à Dynamic QoS. En outre, les vitesses garantissent une prise en charge étendue de l'utilisation de la réalité virtuelle, du streaming 4 et de la consommation multimédia via l'utilisation de Plex Media Server.

En outre, ce routeur peut être contrôlé via l'application Nighthawk qui offre également un accès à distance, une prise en charge des tests de vitesse et une restriction de connexion, suivie d'une expertise en configuration transparente du routeur. Malgré un ensemble limité d'antennes, le gadget pèse 4,1 livres. Cependant, même s'il s'agit d'un routeur lourd, vous pouvez l'acheter si vous souhaitez découvrir la bande innovante 802.11ad 60 GHz.

Avantages

  • 6 ports LAN Gig
  • Un port SFP + 10 Gbit / s
  • Quatre antennes amplifiées
  • Compatible avec la nouvelle norme 802.11ad
  • Couverture décente
  • Excellentes vitesses dans la gamme 7,2 Gbps
  • Prise en charge de l'agrégation de liens
Les inconvénients

  • Empreinte plus grande
  • Clients 802.11ad minimaux
  • Manque de QoS étendu pour gérer le trafic de jeu

3. Idéal pour la longue portée: TP-Link AX6000

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 1,8 GHz
  • Vitesse: jusqu'à 1148 Mbps + 4804 Mbps
  • Bande: double bande
  • Gamme: 3000 pieds carrés
  • Ports: 8 ports LAN Gigabit + un port WAN 2.5G + 1 port USB 3.0 + 1 port USB Type-C
  • Nombre d'antennes: 8

le TP-Link AX6000 est l'un des meilleurs routeurs du marché, renforcé par une technologie de mouvement de données 8 × 8 en aval et en amont. Conformément aux normes sans fil, le 1024-QAM augmente facilement le débit et permet au routeur de dépasser toute concurrence significative grâce aux vitesses annoncées de 4804 Mbps pour la bande 5 GHz et 1148 Mbps pour la bande 2,4 GHz.

Comme le postulent nos experts, l'appliance atteint une vitesse de téléchargement maximale de près de 880 Mbps à une distance de 15 pieds du routeur alors que les vitesses de téléchargement étaient proches de 300 Mbps. Cependant, les tarifs variaient un peu, en fonction de la distance du routeur.

Le TP-Link AX6000 dispose d'un processeur Broadcom modérément puissant avec une vitesse d'horloge globale allant jusqu'à 1,8 GHz. Le routeur existant apporte également 1 Go de RAM pour garder les paramètres intacts, suivi des 128 Mo d'espace de stockage pour gérer le micrologiciel du système existant et les détails pertinents.

L'Archer TP-Link AX6000 est un routeur bi-bande standard avec une disposition de ports décente, mieux caractérisée par les 8 emplacements LAN Gig, et l'entrée solitaire 2,5 Gbps pour la connectivité WAN. La prise en charge de l'agrégation de liens existe mais est limitée à deux ports à la fois. En dehors de cela, les vitesses de transfert de données rapides sont garanties grâce aux ports USB 3.0 Type-A et USB Type-C.

Adam, en utilisant ceci pendant 5 mois

Avec 8 antennes avec lesquelles travailler, c'est l'un des gadgets les plus équipés pour attirer les utilisateurs. Cependant, les antennes à gain élevé placées stratégiquement fonctionnent selon la technologie OFDMA efficace, assurant ainsi une meilleure connectivité de l'appareil par rapport à certains des autres routeurs de prix similaire. Le routeur s'étend jusqu'à 85 pieds et la couverture est donc déterminée par la taille de la pièce.

Plus important encore, la prise en charge de la formation de faisceaux et de l'amplification de la portée augmente encore la zone de couverture. Les autres spécifications qui fonctionnent en faveur de ce routeur sont les coprocesseurs existants, prenant en charge le ping et la latence des jeux. En dehors de cela, vous bénéficiez également d'une assistance pour la qualité de service ou la priorisation des bandes, suivie de normes de sécurité avancées.

En ce qui concerne l'intégration et la configuration de l'application, le TP-Link AX6000 est facilement accessible via l'application HomeCare. Cette flexibilité vous permet de surveiller l'utilisation de la bande passante, de configurer le routeur rapidement ou d'aider le routeur à planifier les heures de transmission, en fonction des besoins.

Lire aussi  Top 10 des meilleures chaises de plancher en 2020

En ce qui concerne la conception, les coussinets en caoutchouc souple ajoutent une impression d'amorti au routeur. Bien que la disposition puisse sembler intimidante, elle ne fait aucun compromis sur le poids et pèse 3,50 livres respectables. Sans aucun doute, le TP-Link AX6000 est l'un des routeurs bi-bande les plus puissants du marché, mieux caractérisé par 8 ports Gig, un emplacement 2,5 Gbps pour un accès plus rapide et une compatibilité multi-périphériques.

Avantages

  • Prend en charge la technologie OFDMA
  • Livré équipé de la technologie Beamforming et Rangeboost
  • Comprend le port USB Type-C rapide
  • Comprend un port 2,5 Gbit / s
  • Longue portée grâce aux 8 antennes
Les inconvénients

  • Cher
  • Plus lourd que d'habitude

4. Idéal pour plusieurs appareils: D-Link AC2600

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 880 MHz
  • Vitesse: jusqu'à 800 Mbps + 1733 Mbps
  • Bande: double bande
  • Gamme: 1500sqft
  • Ports: 4 ports LAN Gigabit + 1 port WAN Gigabit + 1 USB 2.0 + 1 USB 3.0
  • Nombre d'antennes: 4

Voici un routeur de milieu de gamme et abordable qui ne laisse pas tomber quand on parle des dernières normes et technologies sans fil. le D-Link AC2600, comme prévu, se vante d'une excellente proximité tout au long et se vante de 4 flux de données de téléchargement et 4 de téléchargement pour une gestion parfaite de la bande passante.

En ce qui concerne les vitesses de téléchargement et de téléchargement des données, nos experts pourraient obtenir des vitesses allant jusqu'à 100 Mbps pour 2,4 GHz à courte portée et environ 57 Mbps pour 2,4 GHz à longue portée. Pour les 5 GHz à courte portée, nos experts ont expérimenté des vitesses de l'ordre de 515 Mbps.

Selon la configuration interne, il existe un chipset Qualcom dual-core sur lequel s'appuyer, cadencé à 880 MHz standard. Bien que la métrique soit plus que suffisante pour un routeur de niveau intermédiaire, les 128 Mo de RAM et de mémoire flash améliorent individuellement les performances de suivi des données et de hiérarchisation du réseau.

Il s'agit d'un routeur standard doté de deux ports centrés sur les données, à savoir USB 2.0 et USB 3.0, suivis de 4 emplacements LAN Gig et du port WAN solitaire pour la connectivité sans fil. Doté de quatre antennes, ce routeur affiche également une multitude de technologies haut de gamme, notamment la prise en charge MU-MIMO, la QoS, la direction de bande et le Beamforming à gain élevé.

La zone de couverture jusqu'à 1000 pieds carrés est correctement couverte, mais le D-Link AC2600 peut toujours générer des vitesses décentes sur près de 1500 pieds carrés avec nos experts capables d'obtenir environ 300 Mbps de vitesses de téléchargement, deux pièces séparées. Ce routeur double bande, cependant, annonce des vitesses allant jusqu'à 800 Mbps pour 2,4 GHz et 1733 pour 5,0 GHz.

La configuration de l'appareil est assez simple avec l'application D-Link en vedette qui permet également une gestion transparente du réseau et une surveillance avancée du faisceau intelligent pour suivre les périphériques de connexion pour comprendre l'allocation du trafic.

Ce routeur affiche un design assez standard, parfaitement aidé par 6 indicateurs LED de traçage d'activité. Par rapport à certains des routeurs déjà mentionnés sur notre liste, le DIR-882 ou le D-Link AC2600 ne pèse que 1,25 livre. Là encore, acheter le même est conseillé si vous recherchez un routeur 802.11ac robuste suffisamment équipé pour offrir des performances de jeu décentes et des expériences de streaming 4K.

Avantages

  • Moteur QoS décent
  • Installation rapide
  • Excellentes performances à courte portée
  • 6 ports LAN Gig
  • Prise en charge de la formation de faisceaux
Les inconvénients

  • Ressources parentales limitées
  • Vitesse moyenne à longue portée

5. Meilleur routeur tri-bande économique: Linksys Max-Stream EA8300

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 716 MHz
  • Vitesse: jusqu'à 400 Mbps + 867 Mbps + 867 Mbps
  • Groupe: Tri-Band
  • Gamme: 1500sqft
  • Ports: 4 ports LAN Gigabit + 1 port WAN Gigabit + 1 USB 3.0
  • Nombre d'antennes: 4

Le flux maximal tri-bande EA8300 de Linksys n'est pas un problème lorsque les vitesses sans fil et la stabilité de la connexion sont concernées. Plus important encore, l'excellente couverture complète est l'une des meilleures caractéristiques exposées.

Les vitesses théoriques de 400 Mbps pour 2,4 GHz et 867 Mbps pour chacune des bandes de 5 GHz laissent cependant beaucoup à désirer, bien qu'il s'agisse d'une entité à flux maximal.

Selon les tests sur mesure, nos experts pourraient rassembler une vitesse moyenne constante de près de 110 Mbps sur chaque bande, quelle que soit la distance. Ce qui ressortait, c'était la vitesse maximale à courte portée pouvant atteindre 655 Mbps pour la bande 5 GHz, ce qui est assez proche de la théorique de 867 Mbps.

Le processeur quad-core Qualcomm IPQ4019 existant est suffisamment capable et horloges à 716 MHz. Ce qui ressort, c'est la disponibilité de 256 Mo de RAM intégrée et de mémoire flash comparable. Ces attributs dans la cohésion prennent en charge les paramètres, les données réseau et les exigences de hiérarchisation de la bande passante, le cas échéant.

Ce routeur MU-MIMO est équipé de ports 1 Gig WAN et 4 Gig LAN pour de meilleures performances câblées. La connexion de périphériques de stockage externes et le transfert de données sont également possibles grâce au port USB 3.0. Lorsqu'elle est externe, la prise en charge du stockage réseau est concernée. Linksys fait de la place pour la compatibilité HSF +, FAT et NTFS, quel que soit le système d'exploitation du périphérique pris en charge.

En ce qui concerne les aspects techniques de la même chose, le routeur Tri-Band Max-Stream EA8300 affiche quatre antennes avec prise en charge intégrée de l'amplification du signal. La nature réglable de ces antennes assure une couverture étendue de 1500 pieds carrés, avec une forte dépendance à la formation de faisceaux +, à la direction de bande et à d'autres technologies pertinentes. C'est l'un des rares routeurs tri-bande simultanés du marché avec deux bandes 5 GHz et une bande 2,4 GHz avec lesquelles travailler.

Linksys cède également la place à plusieurs normes sans fil avec un accent sur 802.11b, 802.11ac, 802.11a / g et le Wi-Fi 4 ou le 802.11n. La technologie Multiple In-Multiple Out Multiplexing vous permet de coupler plus de 15 appareils à la fois. Bien qu'il s'agisse d'un routeur puissant, il est capable de fonctionner avec n'importe quel modem ADSL, si et lorsqu'il est couplé à travers l'application Linksys.

L'application Linksys prend également en charge une configuration plus rapide du routeur et fait même place à la gestion du Wi-Fi domestique. Avec l'application sur laquelle vous pouvez compter, vous pouvez hiérarchiser automatiquement les gadgets tout en définissant le contrôle parental, si et quand cela est nécessaire.

Le Linksys Tri-Band Max-Stream EA8300 affiche une mise en page compacte, pesant 1,3 livre gérable. En plus de cela, il existe un petit écran numérique interactif sur lequel s'appuyer. Dans l'ensemble, il s'agit de l'un des routeurs tri-bande les meilleurs et les plus abordables du marché qui excelle en ce qui concerne la prise en charge de la personnalisation, la véracité de la vitesse et la couverture à domicile ou au bureau.

Avantages

  • 4 antennes avancées et réglables avec 6 amplificateurs intégrés
  • Prise en charge de la distribution Wi-Fi Air-Time Fairness
  • Prise en charge triple bande
  • Beamforming + support
  • Équipé de la fonctionnalité de direction de bande
  • 3 coprocesseurs de déchargement de trafic
Les inconvénients

  • Vitesse limitée
  • Plusieurs connexions peuvent entraîner des chutes de connexion

6. Idéal pour les petites entreprises: NETGEAR Nighthawk AC1900

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 1 GHz
  • Vitesse: jusqu'à 600 Mbps + 1300 Mbps
  • Bande: double bande
  • Gamme: 1800sqft
  • Ports: 4 ports LAN Gigabit + 1 port WAN Gigabit + 1 USB 3.0
  • Nombre d'antennes: 3

Si vous êtes investi dans une connectivité sans fil de premier ordre, en particulier sur la bande 5 GHz, le Nighthawk AC1900 R6900P de NETGEAR est le produit à considérer. Cependant, les vitesses globales de téléchargement et de téléchargement annoncées jusqu'à 1,9 Gbit / s sont plus que suffisantes pour un réseau domestique. Là encore, selon des tests indépendants menés par nos experts, le débit de 2,4 GHz laisse beaucoup à désirer.

Lorsque les vitesses brutes sont concernées et comparées aux allégations théoriques, cet appareil est à la hauteur des attentes. Selon les tests effectués dans les laboratoires et même dans les espaces ouverts, le routeur pourrait atteindre une vitesse décente d'environ 524 Mbps à des distances d'environ 10 pieds.

Ce gadget est équipé du chipset Broadcom BCM4709, cadencé à 1 GHz. En outre, cet attribut en fait l'un des routeurs de milieu de gamme les plus rapides du marché. Le chipset en vedette assure également la disponibilité de la fonction TurboQAM; la principale raison derrière les vitesses fulgurantes. L'allocation de mémoire est assez standard avec 128 Mo de mémoire de stockage (flash) suivi des 256 Mo de RAM intégrée, mieux connue pour stocker les données opérationnelles et les paramètres de configuration du routeur.

Les ensembles de fonctionnalités de base associés à ce routeur autonome méritent des mentions spéciales. Pour commencer, il y a 4 Gig LAN et un port WAN avec lesquels travailler, suivis d'un port USB 3.0. Cependant, ce sont les performances de stockage qui vole la vedette, grâce aux impressionnantes vitesses de lecture et d’écriture pour les formats NTFS et FAT2.

En ce qui concerne les performances techniques, chacune des trois antennes amplifiées mérite notre attention particulière. Ces avantages physiques cèdent la place à la technologie Beamforming +, capable de pousser des vitesses allant jusqu'à 173 Mbps, à une portée de près de 15 pieds. En outre, la technologie MU-MIMO assure une connectivité à 30 appareils, répartis sur une zone de couverture cumulative de 1800 pieds carrés.

Le routeur intelligent présenté est davantage une extravagance bi-bande avec une mise au point adéquate sur les bandes 2,4 GHz et 5 GHz. Cependant, les performances de 5 GHz surpassent facilement les précédentes. La configuration du gadget via l'application Netgear dédiée est aussi simple que l'installation globale. C'est l'un des plus intuitifs de l'arène existante, grâce à sa capacité à surveiller le réseau domestique à distance tout en localisant les appareils, en les verrouillant et en les essuyant, selon les préférences.

En ce qui concerne la disposition générale, le routeur bi-bande affiche la conception trapézoïdale qui est assez accommodante envers les intérieurs. À un peu au-dessus de la barre des 3,4 livres, le routeur est définitivement plus volumineux et serait mieux s'il n'était pas déplacé dans la maison. De plus, bien qu'il y ait de nombreuses raisons d'utiliser ce routeur, c'est la QoS dynamique qui apparaît comme la plus convaincante. Cet attribut permet la hiérarchisation des bandes pour les activités régulières et centrées sur les jeux.

Avantages

  • Processeur fiable
  • Excellent support VPN
  • Prend en charge les mises à niveau Open Firmware
  • Excellente gamme pour le prix indiqué
  • QoS fiable
  • Livré également avec un excellent support VoIP
  • 4 ports LAN Gigabit
Les inconvénients

  • Vitesses moyennes de 2,4 GHz
  • Les paramètres mettent du temps à apparaître

7. Meilleur routeur bi-bande: Google Nest (2e génération)

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 1,4 GHz
  • Vitesse: jusqu'à 400 Mbps + 1733 Mbps
  • Bande: double bande
  • Gamme: 2200sqft
  • Ports: port LAN mono-gig + port WAN mono-gig
  • Nombre d'antennes: 4 (intégrées)

le 2nd Génération Google Nest est l'un des rares routeurs pouvant fonctionner soit comme un gadget autonome, soit comme faisant partie d'un maillage de réseau domestique intégré. Avec les flux 4 × 4 ajoutant à l'efficacité de la même chose, c'est toujours l'un des meilleurs routeurs en ce qui concerne l'atteinte de la vitesse. Alors que les vitesses cumulées annoncées peuvent atteindre 2133 Mbps dans des conditions idéales, les vitesses de téléchargement et de téléchargement de l'appareil Wi-Fi 5 varient en fonction de la distance et des interférences.

Selon nos tests, le Google Nest a mieux fonctionné pour des portées plus courtes et même plus longues par rapport à Orbi ou Eero. Si vous êtes intéressé par les chiffres, nous pourrions connaître une vitesse de téléchargement moyenne de 222 Mbps. Non seulement cela, nous avons connu des pics de latence minimes et une vitesse de téléchargement moyenne allant jusqu'à 229 Mbps.

Ce routeur est équipé d'un puissant chipset ARM quadricœur, cadencé à des vitesses allant jusqu'à 1,4 GHz. Le processeur existant fonctionne en cohésion avec le matériel ML et le moteur dédié, qui priorise l'allocation de bande passante, de manière intelligente. Google apporte également 1 Go de RAM au mélange, ce qui est plus que suffisant pour un routeur de milieu de gamme. En ce qui concerne le stockage, vous disposez de 4 Go de mémoire flash intégrée.

Google Nest 2nd gen fonctionne mieux en tant que maillage ou avec un prolongateur pour envoyer les signaux, plus loin que d'habitude. Cependant, en ce qui concerne la disposition des ports de base, vous obtenez 2 emplacements Gig, un chacun pour la connectivité LAN et WAN. Il y a 4 antennes intégrées sur lesquelles s'appuyer, qui fonctionnent en cohésion avec la technologie MU-MIMO, transmettent le Beamforming et le support bi-bande.

La plage de couverture pour le même s'étend bien jusqu'à 2200 pieds carrés. Non seulement cela, la prise en charge MU-MIMO garantit que vous seriez en mesure de connecter 100 appareils lorsque le gadget fonctionne à un débit de données maximal pour chacun. De plus, la configuration et le contrôle du réseau domestique sont plus faciles avec l'application Google Home. Vous pouvez facilement planifier des pauses, restreindre l'accès ou définir des contrôles parentaux, si et lorsque cela est nécessaire.

Le nouveau Google Nest est plus grand et est fier de la refonte esthétique en forme de dôme. En ce qui concerne le poids, le gadget ne pèse que 380 g. Bien que de nombreux routeurs sur le marché puissent fonctionner mieux que le Google Nest Wi-Fi, ce gadget s'intègre parfaitement pour sa compatibilité maillée et son esthétique astucieuse.

Avantages

  • Vitesses en temps réel impressionnantes
  • Support de direction de bande
  • Esthétique brillante
  • Double comme haut-parleurs
  • Facile à gérer via l'application Home
  • Réseau sécurisé
Les inconvénients

  • Seulement deux ports Ethernet
  • Pas de support USB

8. Idéal pour la maison à 2 étages: Netgear Orbi RBK50

<! –

1.

->

  • Vitesse du processeur: 716 MHz
  • Vitesse: jusqu'à 400 Mbps + 866 Mbps + 1733 Mbps
  • Groupe: Tri-Band
  • Portée: 5000 pieds carrés
  • Ports: Routeur – Ports LAN 3 Gig + 1 Port WAN 1 Gig + 1 Port USB 2.0, Satellite – Ports LAN 4 Gigabit + 1 Port USB 2.0
  • Nombre d'antennes: 6 chacune pour le routeur et l'antenne (intégrée)

Si vous recherchez un système sans fil qui fonctionne mieux qu'un routeur autonome, le Netgear Orbi RBK50 est le gadget à considérer. Cet appareil est davantage un système maillé, vous permettant de profiter d'un meilleur Wi-Fi à l'intérieur en éliminant toutes les zones mortes à la vue de tous. Le RBK50 est plus un conglomérat sans fil avec le routeur AC3000 et le satellite AC3000 à montrer. En termes de performances, le support bi-bande utilisable par le réseau offre un débit théorique de près de 1300 Mbps.

Selon les tests et les analyses d'experts, nous pourrions atteindre des vitesses impressionnantes dans le stade de 480 Mbps, en particulier pour les distances plus courtes. En ce qui concerne la portée étendue, c'est-à-dire à 30 pieds du système, nous aurions des vitesses moyennes modérées de 223 Mbps. Plus important encore, dans les deux cas, le routeur et le satellite présentaient des débits comparables.

Nous avons également testé la même chose sur notre Lenovo IdeaPad 320 et l'Acer Aspire R13 juste pour faire l'expérience de 128 Mbps, en termes de débit moyen, pour une plus grande proximité. Au fur et à mesure que nous déménagions de père, les vitesses n'ont pas chuté autant avec le nombre moyen de 124 Mbps, à la fois pour le routeur et le répéteur.

Lire aussi  Top 12 des meilleurs convertisseurs VGA vers HDMI en 2020

Les composants internes, associés à ce système Wi-Fi, sont assez haut de gamme, Netgear laissant la place au processeur quadricœur Qualcomm IPQ4019, cadencé à 716 MHz décent. Le processeur existant fonctionne en tandem avec les technologies sans fil existantes tout en facilitant le suivi du format de codage de ligne 256-QAM sur chacune des trois bandes. D'autres spécifications souhaitables incluent 4 Go de mémoire flash pour stocker les données sensibles au réseau et 512 Mo de RAM système pour charger le cache ARP et lancer la mise en mémoire tampon des paquets.

The Netgear Orbi RBK50 is a router-extender combo, clubbed with a wide range of ports, synonymous with each device. The router, fittingly, features one WAN port for interacting with the ISP and three Gig LAN ports. The extender throws in four Gig LAN ports for better-wired fidelity. However, both these gadgets feature one USB 2.0 slot each for connecting external storage modules.

As far as technical details are concerned, you get hold of six integrated antennas, existent within the router and satellite, respectively. The 12 amplified routers, in cohesion, offer a cumulative wireless coverage area of almost 5000sqft.

While the mesh-system mentions tri-band support, one simultaneous dual-band is available for internet connectivity. The third 5GHz band, with a throughput of 1733mbps, works as the backhaul band for connecting the router to the extender and amplifying coverage. The MU-MIMO support is handy enough and allows you to connect more than 25 devices across the existing network.

The router and wall-plugging extenders are easy to install and set up via the dedicated Orbi app that also allows you to check the connection speeds, control the home network, and customize settings, accordingly. The design elements are pretty standard with the router and extender looking identical. As far as the weight is concerned, the combo weighs close to 2 pounds.

Overall, the Netgear Orbi RBK50 is the perfect choice if you have a lot of area to cover or you are looking to set up a mesh-like network with a reliance on Digital assistants, smart devices, and enhanced security standards.

Avantages

  • Router-Extender Combo
  • Almost 8 Gig Ports to work with
  • Tri-Band support with Backhaul technology
  • Guest-access
  • Beamforming support
  • Voice compatible
Les inconvénients

  • Pricey
  • Restricted USB functionality

9. Best Under $100: Asus RT-AC66U B1

<!–

1.

–>

  • Processor Speed: 1GHz
  • Speed: Up to 450mbps + 1300mbps
  • Band: Dual-Band
  • Range: 3000sqft
  • Ports: 4 Gig LAN Port + 1 Gig WAN Port + 1 USB 2.0 Port + 1 USB 3.0 Port
  • Number of Antennas: 3

One of the most popular sub-$100 routers in the market, the Asus RT-AC66U B1 is all about the fantastic and reliable 5GHz throughout and tons of security specs for the more skeptical users. With 3×3 streams to rely on, this is one of the more equipped, standalone routers in the market. Regardless of the dual-band functionality, the Asus RT-AC66U B1 is capable of reaching theoretical Download and Upload speeds of up to 1750mbps.

However, the real-time throughput was glaringly different, with short-range speeds capping out at 339 Mbps. With increased distances i.e. somewhere in the 100 feet range, the speeds did drop to 179 Mbps for 802.11ac and 167mbps for the Wireless-N devices. While these inferences were in the 5GHz band, 2.4GHz throughput was somewhere in the 66 Mbps region for closer distances and near about 49mbps, as per long-range testing.

It comes equipped with a standard, Broadcom BCM4708C0 dual-core chipset, clocking at speeds of up to 1GHz. The processor is the empowering feature behind the Smart and Adaptive Quality of Service and selective bandwidth prioritization. Next in line is the 256MB RAM and the 128MB of middling flash memory.

While this is a conventional Wi-Fi router, it also finds its place in a mesh Wi-Fi network, provided you connect the same with powerful Wireless extenders. The standard port arrangement is persisted with as Asus brings in one WAN and 4 LAN ports with Gig Ethernet support. External storage and legacy peripherals can be connected with ease, courtesy of the USB 2.0 and USB 3.0 slots.

The Asus RT-AC66U B1 features three external antennas followed by an extended coverage of almost 3000sqft. Despite being a dual-band router, it is backward compatible with each one of the diverse wireless standards, barring the 802.11ax. Some of the other reliable and functional specs include traffic analyzer, airtime fairness for better network management, and the high-end security standards as envisioned by the AiProtection technology.

Setting up the router is extremely easy with the existing Asus mobile app and the ASUSWRT interface. The featured app also allows you to manage the home network and access remote files, via the proprietary AiCloud 2.0 technology.

As far as the design accents go, the Asus RT-AC66U B1 is one sleek gadget, flaunting a detachable base. The gadget weighs close to 1.50 pounds and can also function as a range extender, if and when required. Overall, this is one innovative router that excels in the 5 GHz Wi-Fi department while doubling down as an access point or media bridge, as per preferences.

Avantages

  • Powerful processor
  • 4 Gig LAN Ports
  • AiCloud compatibility
  • Excellent speeds for the 5GHz band
  • Airtime Fairness
  • Adaptive QoS
Les inconvénients

  • Heats up a fair bit
  • Not the best 2.4GHz speeds

10. Best for Affordability: TP-Link AC1750

<!–

1.

–>

  • Processor Speed: 750MHz
  • Speed: Up to 450mbps + 1300mbps
  • Band: Dual-Band
  • Range: 2500sqft
  • Ports: 4 Gig LAN Port + 1 Gig WAN Port + 1 USB 2.0 Port
  • Number of Antennas: 3 External

le TP-Link AC1750 router is all about speed consistency across the 2.4GHz and 5GHz bands. Besides that, the affordability on display is certainly out of the world with TP-Link featuring almost every desirable attribute, including parental controls, app-based monitoring, VPN compatibility, and even QoS, for a sub-$100 price point.

Although the router promises an overall theoretical bandwidth of 1.75gbps across both the bands, our experts tested for a top speed of almost 648mbps, which is more than acceptable, under any circumstance. While the top speed was attained at a closer 5-feet distance, the same dropped down to a still acceptable 347mbps for 100-feet.

In terms of processing power, you get the Qualcomm Atheros QCA9563 chipset which is one of the best in the market for bandwidth prioritization. The featured processor clocks at 750MHz and works in cohesion with the 128MB system RAM. System firmware data and associated settings are fed into the 16MB flash memory.

The 3×3 stream wireless router also supports TP-Link’s OneMesh concept and allows you to set up a Wi-Fi system upon pairing a compatible extender. As far as the ports are concerned, precisely for wired connections, you get one Gig WAN and four Gig LAN ports. Pairing external storage devices, either for data sharing is possible, courtesy of the solitary USB 2.0 port. However, the TP-Link AC1750 Archer A7 misses out on support for connecting peripherals like printers and more.

This budget-router features three external antennas, thereby making way for advanced IPTV streaming and advanced Beamforming. The extended coverage of almost 3000sqft is deftly achieved with minimal connection drop and dead zones. When it comes to wireless standards and bands the concerned gadget works across 2.4GHz and 5GHz with a theoretical throughput of 450mbps and 1300mbps, respectively.

Installing and setting up the Archer A7 feels easier than ever with TP-Link allowing you to opt either for the web interface for installation or the bespoke Tether application. The latter, however, allows you to manage the router remotely, precisely to control the parental controls, LED lights, and other features, including prioritization.

The design is pretty standard as this router in black flaunts a minimalistic layout, comprising curves, angles, and a traditional approach towards gadget manufacturing. Being an Archer A7, this gadget is Alexa compatible and supports voice control. Overall, the TP-Link AC1750 is one of the best routers in the market for the given price, despite flaunting a middle range. However, we would recommend purchasing the same for the massive short-range throughputs and seamless app-based management.

Avantages

  • Abordable
  • Decent short-range speeds
  • Alexa Compatible
  • 5 Gig Ports
  • IPV6 support
  • QoS compatible
Les inconvénients

  • Limited range
  • Not customizable enough

11. Cheapest Option: D-Link DIR-822 AC1200

<!–

1.

–>

  • Processor Speed: 660MHz
  • Speed: Up to 300mbps + 867mbps
  • Band: Dual-Band
  • Range: 2500sqft
  • Ports: 4 LAN Port + 1 WAN Port
  • Number of Antennas: 4

In case you have a restricted router-buying budget but MU-MIMO technology is a must, the D-Link DIR-822 AC1200 comes across as the best form of investment. The 2×2 streams make way for decent, budget-centric throughput. The existing router also stands for decent ‘download and upload’ speeds with the cumulative bandwidth being restricted to 1167mbps.

As per our tests, the DIR-822 AC1200 is a very capable router for the 2.4GHz band, reaching maximum speeds of up to 100mbps. However, the 5GHz performances weren’t exactly path-breaking. As far as the processing conglomerate is concerned, the Realtek RTL819DL chipset makes an appearance, with an acceptable clock speed of up to 660MHz. The memory allocation is still quite middling with D-Link making way for 8MB of flash memory and a smaller, 64MB RAM unit.

This is a standalone router with four LAN and one WAN port to rely on. However, Gig connectivity isn’t available and the maximum wired throughput can reach up to 100mbps. This gadget also misses out on a USB port for storage and peripheral pairing.

Furthermore, D-Link flaunts four high-gain 5dbi antennas that are capable of throwing signals outward, at a greater distance. The 2500sqft coverage area, therefore, isn’t wishful and the router is capable of reaching adequate performance levels. The dual-band support further improves the range whereas the processor can, therefore, assist with Intelligent QoS or traffic prioritization.

Installing and setting up the Wi-Fi on this router is easier than ever with the QRS mobile application to rely on. The app UI allows you to create guest profiles, block devices, and enable parental controls, as desired. Other innovative specs include Green Ethernet technology, IPV6 compatibility, Network Address Translation for hiding private IPS, and high-end security standards courtesy of the WPS.

DIR-822 AC1200 flaunts a standard router design with no bells and whistles. Besides that, the router weighs less than one pound and can be readily purchased, based on the excellent 2.4GHz throughput.

Avantages

  • Low-power mode courtesy of Green Ethernet technology
  • MU-MIMO compatible
  • Guest Access
  • Backward compatible with other wireless standards
  • Wall-mounted
  • Abordable
  • Excellent 2.4GHz performance
Les inconvénients

  • No USB support
  • No Gig support for wired connections

The Beginner’s Guide

Now that you know about the best-rated reliable routers, you should also be well-versed with how to choose the perfect one for your needs! Sometimes, people end up buying the wrong device without actually assessing their needs and then suffer from either low speeds or poor coverage! Hence, you must always keep some factors in mind before you make a purchase.

The ISP-Router Relationship

Your internet service provider brings connectivity right at your doorsteps, precisely in the configurable mode. The router, as per the name, routes the connection as per preferences with a uniform IP address at the helm. Therefore, the quality of the wireless router matters while ascertaining the speed of connections.

Assuming your ISP bandwidth is fixed and as per requirements, the speed issues are directly related to underwhelming router speeds or the wireless bands. Then again, you need to be mindful of the theoretical and practical router speeds.

For instance, If you have an AC1750 router at your disposal and the ISP is capable of reaching similar speeds, you will get a mere 15 to even 20 percent of overall throughput, due to aligned interferences. Moreover, better speeds will be experienced nearer to the router, due to the emphasis on the 5GHz. Therefore, it is necessary to take several router aspects into account, before making the final purchase.

Wireless Standards

To set up a Wi-Fi router, you need to be aware of the dynamic wireless standards and how these aspects can determine your purchase. While the 802.11 prefix concerns the entire gamut of wireless connectivity standards, 802.11n is probably the oldest standard retaining the dual-band hierarchy i.e. connectivity across the longer 2.4GHz range and the shorter 5.0GHz range.

A majority of gadgets in 2020 are Wi-Fi 5 or 802.11ac compatible. This is more of a 5GHz compatible standard boasting of MU- MIMO functionality and speeds amounting to 3.46gbps. However, certain vendors pair 802.11n standard along for lending 2.4GHz band functionality and backward compatibility.

The latest Wi-Fi 6 or the 802.11ax standard aims at improving WLAN performances while offering support in the dual-band spectrum. Most importantly, Wi-Fi 6 targets almost 400 percent performance improvement as compared to Wi-Fi 5 and 802.11n standards.

The Price

The first and foremost thing that most people look at is the price of the device. To be fair, that is the right thing to do too. A router may have all the features that you need but sometimes the budget does not allow you to purchase a high-end model. It is here that you have to make a trade-off between price vs features – would you go for a low-priced router that fits your budget but does not offer all the features you want, or would you spend some extra bucks to get hold of the router that offers you all the required features.

The price of a router depends upon various factors – at times, the brand of the router has to play a critical part as well. However, mostly, the more features the router has, and the higher the speed and the greater the range of the router are, the more expensive it is going to be. Most of the WiFi Routers usually range between $70 to $300. One must analyze all the price vs features situations carefully before making a final decision to buy a wireless router.

Range and Coverage

‘Range’ of a router basically means how far can it provide you with internet access. Depending on the size of your house or your workplace, you would need to buy a router that provides sufficient coverage. Sometimes, you need to buy satellite extenders which ensure that your home is well covered and you get good internet access everywhere. Most decent WiFi routers provide a range between 1500 to 2500 sq.ft. on the primary router and the extenders help multiply it by another 1000-1500 sq.ft.

Before you buy one, make sure you know how your home measures vs the kind of coverage the router offers. Sometimes, users require it only for a particular room or area – in those cases, routers which offer a lesser range of coverage are also good enough. However, if your entire house needs to be connected, the range is a critical factor that you must consider before you buy the router.

La vitesse

Another key thing that you need to keep in mind before you make the final purchase is the kind of speeds that you would be getting. Those on a high-speed plan must buy a router that can process those kinds of speeds. There is no point of getting a basic, 900 Mbps router when your ISP offers you speeds of 2 Gbps because you won’t be able to utilize it! Hence, it is important that before you buy a router, you look for the range of speed that it provides. The router you are buying needs to be compatible when it comes to processing the speed that your ISP provides.

On the converse, sometimes, users tend to buy high-speed routers even though they have an average-speed internet plan. In this case, they should probably look for a low-cost router that supports the kind of speeds that they are getting. Nevertheless, buying a wireless router that supports higher speeds than your existing internet connection is sort of future-proofing yourself for when you upgrade your internet connection.

Router’s Life Span

The lifespan of a router is also an important thing that buyers need to consider. Routers are not a huge investment – and they don’t even last for long. The best of routers usually last 3 to 4 years before deteriorating in performance and they need to be upgraded eventually. Hence, it is important to understand how long the router will continue to perform as well as it does on the first day.

Lire aussi  Top 14 des meilleurs briquets de torche en 2020

Furthermore, given that wireless network standards are constantly evolving, you need to ensure that the router you have bought has enough capabilities to last you for at least the next few years. Sadly, there is no sure-shot way of predicting how long a wireless router is going to last. However, one cannot expect a $100 router to last them for more than 2 years without causing problems of some kind. Similarly, a $300 router should at least perform well for 4 years before starting to slow down.

No. of Bands Supported

Another consideration here is that if your preferred router a single-band, a dual-band, or a triple-band router. The more the number of bands, the faster your internet connectivity with your connected devices would be. The more the number of bands on a router, the less cluttered its internet connectivity would be. Interestingly, the selection of dual-band or a triple band router depends on the area that you live in.

If you live in an area that is densely populated, you must opt for a triple-band Wireless Router. A dual-band router would provide you with a 2.4 GHz + 5 GHz connectivity. However, a tri-band router would provide you a third band offering 2.4 GHz + 5 GHz + 5 GHz of connectivity.

In the past, the choice was only between single-band and dual-band routers, however, tri-band routers are also getting popular of late. These days, single-band routers are rarely available. Moreover, the more the number of devices you want to connect, the more number of bands are suggested. This ensures that the signals of one device do not interfere with the other. We’ve mentioned about all these bands below:

Single Band Router: A single-band router functions on just one frequency band (2.4 GHz) which caps the speed at about 800 Mbps. However, that is a theoretical number and you’re unlikely to get such speeds on a single-band router. These routers function on the 802.11n WiFi standard and are usually called Wireless-N routers.

Dual-band routers: They function on two frequency bands are among the most common routers present these days. They function on bands of 2.4 GHz + 5 GHz. The second band here functions on the 802.11 ac standard while the first band functions on the older 802.11n standard. The second frequency band allows faster data transfer because the older 2.4 GHz band has been around for a long time and the network is rather cluttered.

Tri-band router: offers three frequency bands of 2.4 GHz + 5 GHz + 5 GHz. They’ve been around only for a few years and are ‘smarter’ devices compared to the earlier single-band and dual-band routers. These routers understand what data you are consuming and accordingly use the appropriate band to channel the data to your device.

Encryption

While many users may not give this a priority while buying a new wireless router, one has to make sure that the router that they are going to buy offers sufficient security. Encryption is an extremely important feature as it ensures not only that hackers don’t break into your network, but also that data from your network does not flow out and reach the wrong hands.  Encryption is extremely important – and one needs to ensure that their wireless router offers the best and the latest levels of security.

If your encryption is weak, hackers can break into your network and use your WiFi without your permission! Moreover, it can lead to worse scenarios such as the hacker getting hold of your private data such as which websites you are visiting and what kind of information are you transmitting! Worst still, they may be able to get hold of critical data such as credit card information or details about your personal finance which may put you at a risk. Hence, you must always ensure that the router you are buying offers the latest standards of security.

Marque

Many people believe that the brand does not matter, the performance matters. However, we strongly believe that this is just an urban legend. The brand does matter. There is a certain kind of satisfaction that comes with buying a product from a well-known brand. When it comes to router brands, We at Freedom 251 prefer Netgear and T-Link. Going for an inferior brand, one that you may not have heard of is always going to put you at a risk! These companies have been around for a long time and are a tried and tested name in the market.

Furthermore, they come with goodwill that has been built over the years and there is a faith that they will honor their commitments. Moreover, another consideration here is the resale value. Given that you buy a wireless router of a good brand, it will always fetch you a better resale or exchange value than compared to a router of an inferior brand. Hence, you need to consider the brand before you make a purchase.

garantie

Warranty is critical, especially when it comes to wireless routers. Given that these devices are plugged-in for almost the entirety of their lifespan, they are prone to electrical damage at times. Hence, getting a product with a good warranty will always serve you better. Most routers come with a one-year warranty and there are some such as TP-Link which offer a two-year warranty. You must always check how long the warranty period is and what the terms and conditions of the warranty are. Most routers will not offer you a warranty against physical damage or water-induced damage.

Furthermore, always look up the reviews from other customers before you buy a router. There, ensure that the company is honoring the warranty! Sometimes, companies put in clauses in the warranty contract where most kinds of damages are not covered! There are some companies which will offer you a new replacement free of cost while there are others which will repair the existing device. We strongly recommend you to go through the document carefully before you buy your desired router.

Does it have USB Ports?

Another important factor that you need to check before you buy a wireless router is: “does it have USB ports”. If it does, check if your router has USB 3.0 ports. Some of the models we’ve mentioned above have multiple USB 3.0 ports. In the past, this wasn’t as important but of late, there is a growing demand for routers with USB Ports. It is because USB ports on your router allow you to create shared drives on a network where you can easily store your data from any computer in your home. Moreover, you can also share files and stream them over the network with ease!

Furthermore, having a router with USB ports allows you to plug your printer into the router and use it as the network printer for your family or your office. This ensures that you can use it to print files from any device without having to connect the device to the printer. Most good routers come with USB ports these days – but there are some exceptions (for example the Google WiFi).

Is it a ‘Smart’ Router?

Another new trend these days is to ensure that you are using a ‘smart’ router. Now this isn’t a complete necessity, but it is a good thing to see if your router is a smart device. A ‘smart’ router doesn’t mean it solves math problems for you! It means that it can be controlled over voice. Many routers these days can be controlled by voice using Amazon’s Echo devices. You can directly talk to Alexa, Amazon’s voice assistant, and give her some basic commands that she can instruct the router to follow!

Now, this isn’t an absolute compulsion to have, but it makes it easier to control the router. Given that voice-controlled smart devices will become common in the years to follow, this will be something that you need to check if you want to future-proof your device!

Service Clients

Customer service is an important aspect which many people tend to overlook when it comes to buying a wireless router. However, it is an important consideration! Not everyone is an expert when it comes to handling technology and sometimes you may need to perform complex features that may require expert assistance. Hence, it is always important to make sure that you get a router that offers good customer support.

This is again where the brand plays an important part. The more reputed the brand of your router is, the more likely it is that you get better support. You can always expect good support from the likes of Google, Netgear or TP-Link than compared to an unknown or a lesser-known brand located in some far-off country!

Application mobile

Last but not the least, the mobile application of the router is also very important. One needs to ensure that the wireless router that they are buying comes with a mobile application that allows them to view all the network-related statistics and information on their mobile phone. This will ensure that you are always connected to your router and can see who all are using your device. In case of any unknown device being added to your network, you can be alerted and take appropriate actions.

A mobile app is also helpful because heading on your laptop or your computer every time you need to do some network-related tasks can be quite cumbersome. Mobile apps allow you to create guest WiFi networks and perform a number of other tasks remotely. Furthermore, you can also use the mobile app to set parental control, which makes sure that your children are not accessing the internet while it is their study-time or bed-time.

Questions fréquemment posées

What are the wireless routers used for?

A wireless router helps all the devices in your home connect to the internet. While most modems can only handle one device at a time, users with multiple devices generally connect their modem to a router. All your devices then connect with the router and get proper internet access. Furthermore, some ISPs also provide a wireless modem – but the problem is that they have a very limited range. Hence, connecting the modem with a router helps ensure that you get internet access all over your home across all the floors.

Can a router work without a modem?

The answer to this question is: yes. However, the capacity of your router would then be limited. You would be able to use the router for tasks such as network sharing and using network printers. However, you will not be able to access the internet. This is because there are some modems that come with a built-in router. However, routers usually do not feature a built-in modem. Hence, simply putting it, if you want to access the internet, you would require both – the modem as well as the router.

What is the difference between a WiFi router and modem?

A modem’s basic task is to convert one network protocol into another! This means that the mode acts as a link between your Internet Service Provider (ISP’s) system and your system. It translates the signals from the ISP’s system to be understood by your system. Most modems generally allow connecting only one device. A WiFi modem allows you to connect multiple devices but the range is extremely limited.

A WiFi Router, on the other hand, is a device that helps connects multiple networks together. It allows you to handle multiple devices at the same time, as well as share your internet connection. A router also boosts the signal coming from your modem and helps spread it to a bigger range, ensuring your entire house gets internet access.

Does the Router affect internet speed?

The answer to this question is Yes and No. First and foremost, you must know what internet plan you have with your ISP. If you have a 100 Mbps connection, getting a router that supports 2 Gbps speeds does not mean your speeds will also become faster. Your internet speed is completely reliant on the plan that you have from your Internet provider.

On the other hand, however, if you have a faster internet speed – for example, a 2 Gbps connection, but your router supports speeds up to 450 Mbps only, then you would get slower speeds. This is how the router and internet speed are connected. A faster router does not automatically guarantee faster internet speeds but a slow-speed router can slow your internet down.

Would you be able to stream videos and play games on a 300 Mbps Router?

Again, the thing that you need to see here is your internet connection. A 300 Mbps internet connection would be very fast for streaming videos as well as playing games. Good video streaming requires a 5 Mbps connection while a good gaming experience requires about 20-25 Mbps connectivity. Hence, if you are on a 300 Mbps connectivity, a 300 Mbps router will be good for streaming videos and playing games.

However, if you are on a slower internet connection, then getting a 300 Mbps router will not do anything to boost your internet speed! The key thing that you must consider here is the speed that your Internet Service Provider gives you and not the speed that the router supports.

Do wireless routers go bad?

The answer to this is, yes. Wireless routers, like all electric devices, can go bad. Given that they are plugged in almost all the time, any electric surge can cause the router to heat up or get damaged. However, this also depends on the kind of router that you buy. A premium router priced above $200-$300 will usually be more resistant to these electric surges and is less likely to be damaged. However, if you go for a cheaper device below $50, there’s a good chance that it can get damaged faster.

Where should I place my router for better connectivity?

While most people set up their routers in the corner of a room (given that is how most homes are designed), it is best advised to have the router placed centrally so that it covers the entire home. However, it is also advisable to place it in a place where you use the internet the most.

Moreover, it is also a good practice to avoid keeping metal objects around your router as metal dissipates electromagnetic signals. Having concrete or brick walls near your router will also be bad for the signal strength as concrete absorbs these signals. Moreover, keeping your router near a microwave is also ill-advised. You may notice that your internet will slow down every time you turn your microwave on! This is because Microwave operates at the same frequency as a WiFi router. It is best advised to set it up at a high place.

Verdict

Our experts were more than happy to test each one of these routers, based on the mentioned metrics. While these are certainly 11 best options available in the market, regardless of the budget, you can take a pick, depending on the budget, requirements, and the area that is to be covered.

  • If you are interested in the latest AX Wireless standards with emphasis on coverage area, OTT 4K streaming, and backward compatibility, the new TP-Link AX6000 with Wi-Fi 6 support might just be a good option.
  • If you are into gaming and looking for a dedicated band for online gaming traffic, the expensive Asus ROG Rapture GT-AX11000 might just do the trick.
  • For office setups that require excellent coverage, the Netgear Orbi Tri-Band Wi-Fi system is a handy choice.
  • Last but not least, if you are looking for a more affordable router with minimal thrills and at least four Gig Ports, the TP-Link AC1750 should be your go-to router.

Laisser un commentaire